Polityka prywatności
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. urz. UE L2016, Nr 119, s.1) informuję, że:
- Administratorem danych osobowych jest Maja Długosz prowadząca działalność gospodarczą pod Doradztwo Prawne – Maja Długosz, adres do doręczeń: Karwice 5/4, 78-500 Drawsko Pomorskie, NIP: 8513312051, REGON: 528635089, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Przedsiębiorczości i Technologii; e–mail: kontakt@majadlugosz.pl.
- Kontakt do Administratora danych osobowych możliwy jest pod adresem e-mail: kontakt@majadlugosz.pl, numerem telefonu +48 666-250-156 w dni robocze w godzinach 10 – 17.
- Administrator przetwarza dane osobowe w oparciu o przepisy prawa, z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa przewidzianych prawem, w szczególności by nie naruszyć praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
- Współadministratorami danych osobowych są:
- Meta Platforms Ireland Limited, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, D02X525, Ireland (poprzednio Facebooka Ireland Limited);
- LinkedIn Ireland Unlimited Company, Legal Dept. (Privacy Policy and User Agreement), Wilton Place, Dublin 2, Ireland;
- MailerLite Limited, Ground Floor, 71 Lower Baggot Street, Dublin 2, D02 P593, Irlandia;
- Manychat, 535 Mission St., San Francisco, Kalifornia 94105;
Współadministrowanie związane jest z wykorzystywaniem przez Administratora platform społecznościowych.
- Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora w celu:
- zapisywania danych w funkcjonalnych, analitycznych i niezbędnych plikach cookie, wykorzystywanych do prawidłowego działania Serwisu oraz gromadzenia danych z jego podstron – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i b RODO;
- wyrażania opinii o produktach lub usługach – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
- kontaktu telefonicznego, mailowego lub za pośrednictwem aplikacji do komunikacji na odległość w zakresie danych osobowych zwykłych oraz innych niż dane zwykłe – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i b RODO;
- świadczenia usług drogą elektroniczną – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- rozpatrywania reklamacji lub odstąpienia od umowy zawartej na odległość – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO;
- wystawiania faktur, rachunków lub spełniania innych obowiązków wynikających z przepisów podatkowo-rachunkowych, w tym w celach archiwalnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- zapewnienia rozliczalności i wykazania spełnienia obowiązków nałożonych na Administratora przepisami prawa, w tym tworzenia rejestrów i innej dokumentacji wynikającej z RODO – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- zapewnienia bezpieczeństwa strony internetowej oraz zarządzania nią, w tym poprawy jego funkcjonalności i wydajności – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- prowadzenia badań i analiz strony internetowej pod kątem funkcjonalności, satysfakcji z oferowanych usług i produktów oraz poprawy jej działania – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- ochrony praw Administratora, w tym ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
- przechowywania danych dla celów archiwalnych i dowodowych, na potrzeby zabezpieczenia informacji mogących posłużyć do wykazania faktów – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
- Użytkownikowi przysługują następujące prawa w odniesieniu do swoich danych osobowych:
- dostęp do danych osobowych, czyli możliwość uzyskania informacji na temat przetwarzania swoich danych, w tym celów i podstaw prawnych przetwarzania – na podstawie art. 15 RODO;
- sprostowanie danych, czyli prawo do poprawienia nieprawdziwych lub błędnych danych oraz ich uzupełnienia, jeśli są niekompletne – na podstawie art. 16 RODO,
- otrzymanie kopii danych, czyli możliwość uzyskania kopii danych przetwarzanych przez Administratora – na podstawie art. 15 ust. 3 RODO;
- usunięcie danych, czyli prawo do żądania usunięcia danych, które nie są już niezbędne do realizacji celów, dla których zostały zebrane – na podstawie art. 17 RODO;
- ograniczenie przetwarzania, czyli prawo do żądania zaprzestania wykonywania określonych operacji na danych, w szczególności w przypadku sporu co do ich prawidłowości lub zasadności przetwarzania – na podstawie art. 18 RODO;
- przenoszenie danych, czyli możliwość uzyskania danych w ustrukturyzowanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz przekazania ich innemu podmiotowi, jeśli jest to technicznie możliwe – na podstawie art. 20 RODO;
- sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych, który można zgłosić w dowolnym momencie bez konieczności uzasadniania – na podstawie art. 21 ust. 2 RODO;
- sprzeciw wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora w innych celach, jeśli wynika to z szczególnej sytuacji Użytkownika – na podstawie art. 21 ust. 1 RODO;
- wycofanie zgody na przetwarzanie danych, w zakresie, w jakim przetwarzanie odbywa się na jej podstawie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem zgody – na podstawie art. 7 ust. 3 RODO;
- wniesienie skargi do organu nadzorczego, jeśli przetwarzanie danych narusza przepisy RODO; w Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) – na podstawie art. 77 RODO.
Użytkownik może realizować swoje prawa, kontaktując się z Administratorem za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem kontakt@majadlugosz.pl lub listownie na adres:
Maja Długosz, Doradztwo Prawne – Maja Długosz, Karwice 5/4, 78-500 Drawsko Pomorskie.
We wniosku należy wskazać zakres żądania oraz dane pozwalające na identyfikację osoby składającej wniosek. Uprawnienia Użytkownika nie mają charakteru bezwzględnego i ich realizacja zależy od celu przetwarzania oraz podstaw prawnych.
- Prowadzona przez Administratora działalność gospodarcza jest wspierana przez podmioty zewnętrzne, którym dane osobowe mogą być udostępniane. Dane te przekazywane są wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji konkretnych celów i zgodnie z przepisami prawa. W szczególności dane osobowe mogą być udostępniane:
- dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych i zapewnienie prawidłowego funkcjonowania infrastruktury technicznej;
- biurom rachunkowym oraz księgowym w celu realizacji obowiązków podatkowo-księgowych;
- bankom oraz operatorom płatności w celu obsługi transakcji finansowych;
- innym podmiotom wspierającym działalność Administratora, jeśli współpraca ta wymaga przetwarzania danych osobowych.
Każdy z podmiotów, którym dane są przekazywane, działa na podstawie zawartych z Administratorem umów powierzenia danych lub na podstawie obowiązujących przepisów prawa, gwarantując zgodność przetwarzania z zasadami RODO.
- Administrator zastrzega sobie prawo do ujawnienia danych osobowych w sytuacji, gdy taki obowiązek wynika z przepisów prawa. W szczególności może to obejmować obowiązek przekazania informacji odpowiednim organom administracyjnym, organom ścigania, sądom lub innym instytucjom uprawnionym do ich pozyskania na podstawie obowiązujących przepisów.
- Każde takie ujawnienie będzie realizowane wyłącznie w zakresie niezbędnym do wypełnienia nałożonych obowiązków oraz zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych przewidzianymi w RODO.
- Administrator przekazuje dane osobowe poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) wyłącznie wtedy, gdy jest to konieczne, przede wszystkim w związku z korzystaniem z usług podmiotów o zasięgu międzynarodowym. W takich przypadkach dostawcy usług posiadają oddziały lub spółki zależne na terenie EOG, co zapewnia zgodność z europejskimi standardami ochrony danych.
- Dane osobowe są przechowywane przez czas niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, zgodnie z poniższymi zasadami:
- dane przetwarzane w związku z obsługą formularza kontaktowego – przez czas potrzebny do obsługi zgłoszenia lub zapytania;
- dane przetwarzane na podstawie zgody – do momentu jej cofnięcia lub osiągnięcia celu przetwarzania;
- dane przetwarzane w związku z zawarciem lub realizacją umowy – przez czas negocjacji, realizacji współpracy oraz przez okres przedawnienia roszczeń;
- dane przetwarzane w związku z obowiązkami prawnymi Administratora – przez czas wymagany przepisami prawa, w tym prawa podatkowego, rachunkowego oraz RODO;
- dane przetwarzane na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu;
- dane związane z aktywnością na platformach społecznościowych (np. Facebook, LinkedIn) – przez okres istnienia firmowych stron, grup lub kont;
- dane przetwarzane w celach analitycznych i administracyjnych – do czasu zdezaktualizowania się lub utraty ich przydatności albo wniesienia sprzeciwu.
- Dodatkowo dane osobowe mogą być przechowywane w celu ochrony praw Administratora, w tym ustalania, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, zgodnie z obowiązującymi przepisami o przedawnieniu roszczeń.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie danych osobowych może jednak skutkować brakiem możliwości skorzystania z danej funkcjonalności strony internetowej, dostępu do określonych treści lub niemożliwością wykonania usługi.
- Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników w sposób zautomatyzowany w celach analitycznych, obejmujących analizę historii przeglądania strony internetowej, a także aktywności na profilach Administratora w mediach społecznościowych, takich jak Facebook czy LinkedIn.
- Przedmiotowa analiza przeprowadzana jest w sposób zautomatyzowany zgodnie z zasadami określonymi przez dostawców usług, takich jak właściciele platform społecznościowych. Analiza danych nie wywołuje skutków prawnych ani nie wpływa w istotny sposób na sytuację użytkownika, w tym na jego prawa czy wolności.
- Celem takiego przetwarzania jest poznanie preferencji użytkowników, aby umożliwić Administratorowi dostosowanie treści, ofert lub komunikatów do zbiorczych preferencji odbiorców.
- Administrator wykorzystuje pliki cookie w celu świadczenia usług drogą elektroniczną oraz poprawy ich jakości, zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony internetowej, w tym usprawnienia nawigacji, zapamiętywania preferencji dotyczących plików cookie, zapewnienia bezpieczeństwa, zarządzania stroną internetową, realizacji badań statystycznych i analitycznych, działań marketingowych, integracji z portalami społecznościowymi.
- Podczas pierwszej wizyty na stronie internetowej Użytkownikowi wyświetlany jest komunikat o stosowaniu plików cookie. Komunikat ten zawiera informacje o ich rodzaju oraz umożliwia Użytkownikowi udzielenie zgody na wykorzystywanie wybranych kategorii plików cookie.
- Akceptacja plików cookie powoduje zapisanie na urządzeniu Użytkownika (np. komputerze, telefonie, tablecie) informacji pochodzącej od dostawcy danej usługi. Należy jednak pamiętać, że Administrator nie ma pełnej kontroli nad plikami cookie pochodzącymi od zewnętrznych dostawców.
- Użytkownik ma możliwość zarządzania plikami cookie w następujący sposób:
- podczas pierwszej wizyty na stronie internetowej – użytkownik może udzielić zgody na wybrane pliki cookie lub odrzucić ich stosowanie w całości lub części;
- usuwanie plików cookie z urządzenia – użytkownik może usunąć wszystkie pliki cookie, czyszcząc historię przeglądania w swojej przeglądarce. Należy pamiętać, że usunięcie plików cookie powoduje utratę zapisanych informacji, takich jak dane do logowania;
- uniemożliwienie przechowywania plików cookie – możliwe jest skonfigurowanie przeglądarki w taki sposób, aby uniemożliwić zapisywanie plików cookie. Należy jednak pamiętać, że może to wpłynąć na prawidłowe działanie strony internetowej i uniemożliwić korzystanie z niektórych funkcjonalności;
- korzystanie z trybu incognito – w trybie incognito pliki cookie są przechowywane jedynie do momentu zamknięcia przeglądarki, co zapewnia ich automatyczne usunięcie po zakończeniu sesji;
- korzystanie z innych urządzeń lub przeglądarek – w przypadku używania innego urządzenia końcowego, profilu użytkownika na komputerze lub innej przeglądarki konieczne będzie ponowne określenie preferencji dotyczących plików cookie.
- Użytkownik, dokonując zmian w ustawieniach plików cookie, powinien być świadomy, że uniemożliwienie ich zapisywania lub usunięcie może spowodować ograniczenie funkcjonalności strony internetowej. Niektóre treści lub funkcje mogą być niedostępne, a zapamiętane ustawienia (np. preferencje dotyczące plików cookie) mogą zostać utracone.
- Administrator umożliwia kontakt za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej. Skorzystanie z niego jest dobrowolne, ale wymaga podania danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe, niezbędnych do przyjęcia i obsługi zapytania; ich niepodanie uniemożliwia korzystanie z formularza. Użytkownik może opcjonalnie podać dodatkowe dane w celu ułatwienia kontaktu. W ramach korzystania z formularza Administrator przetwarza również dane techniczne, takie jak adres IP i podpis przeglądarki, co jest związane z zabezpieczeniami stosowanymi na stronie, m.in. do wykrywania spamu.
- Administrator prowadzi profile na Facebooku i LinkedIn, gdzie przetwarza dane osobowe użytkowników w celu zarządzania profilami, komunikacji, odpowiadania na pytania, działań statystycznych i analitycznych, wchodzenia w interakcje, informowania o wydarzeniach, usługach i produktach oraz tworzenia społeczności. Podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora. Zasady korzystania z profili wynikają z regulaminów platform, a użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z obserwowania profilu lub go zablokować, co uniemożliwi wyświetlanie jego treści. Administrator przetwarza wyłącznie dane publiczne lub przekazane dobrowolnie przez Użytkowników, natomiast pozostałe dane są przetwarzane przez właścicieli platform zgodnie z ich regulaminami.
- Administrator nieustannie doskonali procedury oraz zabezpieczenia danych osobowych, dlatego Polityka prywatności jest regularnie weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. Użytkownikom zaleca się regularne zapoznawanie się z jej treścią, aby być na bieżąco z wprowadzonymi zmianami. Najnowsza wersja Polityki prywatności jest zawsze dostępna na stronie internetowej.
Pliki cookies:
- Występują dwa rodzaje cookies:
- sesyjne, które pozostają w urządzeniu aż do opuszczenia strony, wyłączenia używanej przeglądarki internetowej lub urządzenia (zależnie od tego, która z powyższych okoliczności wystąpi najpierw), oraz
- stałe, które pozostają na urządzeniu przez czas określony w ich parametrach lub do momentu usunięcia przez użytkownika (zależnie od tego, która z powyższych okoliczności wystąpi najpierw).
- Szczegółowy wykaz Cookies wykorzystywanych na stronie obejmuje:
- _ga – ciasteczka Google Analytics
- cc_ – ciasteczko zapisujące udzielone zgody na pliki cookies.
- Zgodami na wykorzystywanie cookies można zarządzać z poziomu ustawień prywatności strony lub ustawień wykorzystywanej przez Państwa przeglądarki internetowej.
- Instrukcję wyłączenia obsługi plików Cookies w poszczególnych przeglądarkach internetowych można znaleźć na stronach internetowych ich wydawców.
- Wyłączenie stosowania cookies może zakłócać działanie niektórych funkcji strony i zmniejszać łatwość jej obsługi.
- Rezygnacja z cookies będzie dotyczyła wyłącznie konkretnej przeglądarki. W związku z powyższym stosowne działania będą musiały zostać podjęte w przypadku każdej innej przeglądarki używanej na tym samym lub innym urządzeniu.
Niniejsza polityka prywatności obowiązuje od 23.12.2024 r.
Administrator zastrzega sobie prawo zmiany niniejszej polityki oraz jej aktualizacji.